.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد نماينده رودبار از واردات بي رويه زيتون

نماينده مردم رودبار درمجلس شوراي اسلامي روز سه شنبه در جشنواره زيتون در شهرستان رودبار خواستار جلوگيري از واردات بي رويه زيتون خارجي به کشور شد.

صمد مرعشي که واردات زيتون خارجي را تحت عنوان واردات بي رويه و بي حساب و کتاب زيتون ذکر کرد وعلت آن را به دليل عدم تعامل و همکاري دو وزارتخانه جهادکشاورزي و بازرگاني دانست .

وي گفت :در حالي که متوسط مصرف سرانه زيتون به 450گرم افزايش يافته است و امکان توليد کافي و توسعه و خودکفايي زيتون در کشور وجود دارد چرا اجازه واردات اين محصول داده مي شود.

وي افزود: توسعه باغات زيتون در کشور از 30هزارهکتار به 130هزار هکتار افزايش يافته است و در شهرستان رودبار نيز مجوز توسعه باغات زيتون تا ده هزار هکتار توسط دولت داده شده است ولي بازهم زيتون خارجي وارد مي شود.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: مسوولان سازمان جهاد کشاورزي بايد شرايطي بوجود بياورند تا اراضي زيرکشت سنتي که در هر هکتار سه تن محصول مي دهد به کشت متراکم که تا ده تن در هکتار قابل برداشت است ،گسترش يابند.

نماينده مردم رودبار خواستار تقويت مراکز تحقيقاتي و ترويجي و افزايش اعتبارات اين مراکز درشهرستان رودبار شد و اظهارداشت : مرکز تحقيقات زيتون رودبار تنها مرکز تحقيقاتي کشور بود که در 35سال قبل توانست ارقامي از زيتون را وارد کشور کند که بتواند با شرايط منطقه سازگار شود.

وي در بخشي از سخنان خود به مشکلات ساخت آزاد راه رشت قزوين براي کشاورزي شهرستان رودبار اشاره کرد و گفت:اين آزاد راه براي کشاورزان شرايط ناهنجاري در اين شهرستان بوجود آورده است .

وي تصريح کرد: اين آزاد راه که از شهرستان رودبار عبور مي کند بخشي از باغات زيتون اين شهرستان از جمله در جمال آباد و لوشان را به نابودي کشانده است و براي باغداران و عرضه کنندگان محصول زيتون مشکلاتي ايجاد کرده است.

وي نسبت به ايجاد بازارچه هاي عرضه زيتون در حاشيه آزاد راه هشدار داد و گفت : اين بازارچه نبايد در مکان هايي ايجاد شود که بازاريان فعلي را محروم کند .

وي از مسوولان استان گيلان و شهرستان رودبار خواست با حذف بروکراسي زائد اداري و مساعدت در زمينه ايجاد بازارچه در مسير آزادراه ، نگراني بازاريان زيتون فروش رودباري را برطرف کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 آذر 1388
با سلام
حداکثر کاری که از دست اقای مرعشی بر می اید تعویض روسای مدارس و ادارات اموزش و پرورش میباشد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.